Activarea stării lui „Merit„
Posted on 26/01/2024

„Vedem ceea ce credem – se spune în teoria câmpurilor.

Nu poți să crezi că ești bun la ceva dacă „știi” că nu ești bun

                                                                (Herville Hendrix si Helen Hunt)

Căutând în dex definiția pentru verbul a merita am găsit următoarea variantă.

A merita: a fi vrednic de ceva, a ți se cuveni ceva.

Plecând de la aceste informații și folosind dezvoltarea personală de zeci de ani, am contemplat la această întrebare si anume: de ce unii pot să primească ceva ușor și unii foarte greu sau deloc?

Autor articol Psiholog Niculina Gheorghiță

Creierul nostru  a fost cartografiat în primii 0-12 ani. Apoi toată viața funcționăm ca oameni, pe pilot automat conform a ceea ce am avut imprimat în creier în acea perioadă.

Dacă la un moment dat în viața de adult vrem să trăim diferit decât ce avem imprimat, vom căuta să ne dezvoltăm personal pentru a putea schimba acele rețele neuronale imprimate în mica copilărie.

Aceste schimbări se fac implicând motivația și voința, care vor duce la dezvoltarea credințeiși a convingerii că poți trăi diferit viața și că de tine depinde această schimbare.

Și conform unui concept din fizica cuantică: vedem dor ceea ce credem, primul element din ecuația schimbării poate fi atins și împlinit.

Dacă analizăm definiția de mai sus: cine ne spune că merităm sau ni se cuvine ceva sau nu?

Urmărind informațiile de mai sus: oare cine este judecătorul nostru?

În primă fază au fost îngrijitorii noștri care ne-au crescut și ne-au imprimat acele programe care ne determină să credem că merităm sau nu.

Iar în perioada adultă este Mintea noastră subconștientă.

Ea este cea care ne dă acest verdict. Dacă ea este plină de programe limitative de sărăcie, vinovăție, rușine, etc.

Oare care-i verdictul final pe care ni-l aduce mintea noastră profundă, după toate aceste programe? Clar: că nu merităm ceva sau altceva.

Dacă în minte avem programe că putem trăi bucuroși, fericiți, bogați, etc, ne vom da verdictul că merităm și în toate vom vedea aceste oportunități și vom trăim stările, deoarece credem în ele și le avem.

În acest articol aș vrea să ne apropiem mai mult de acele convingeri limitative prin care ne dăm verdictul că nu merităm.

Primul pas este descoperirea acelor programe prin care funcționăm și nu suntem fericiți, bucuroși, împliniți.

Cum le descoperim? Prin autoobservare activă prin care lentila este mereu spre tine în relație cu exteriorul.

Când ajungi să te cunoști folosind întrebările: vreau eu să fac asta, vreau eu să merg acolo, vreau eu să mă implic în acel proiect, vreau eu să …? vei putea descoperi cu ușurință cu ce programe funcționezi.

Pasul al doilea este să-mi creez un plan de lucru folosind niște instrumente cuantificabile.

Aș începe cu introducerea altor programe constructive, conștiente de data asta prin care sămanifest cat mai mult din potențialul divin în umanitate.

Astfel am descoperit și lucrez personal pe un set de noi programe care ne vor susține sădepășim acest nu meriți.

Importantă este activarea stării, este iertarea de sine și apoi celelalte vor veni mai ușor.

De ce iertarea de sine pentru că am fost crescuți să ne simțim vinovați și dacă bate frunza pieziș.

Tehnica afirmațiilor active, este una dintre metodele la îndemână prin care introducem conștient în subconștient aceste noi programe.

Astfel am creat afirmațiile cu merit pe diverse dimensiuni existențiale.

Pentru dimensiunea cognitivă, am creat afirmații de genul:

Merit să fiu iertare de sine;

Merit să fiu blândețe;

Merit să fiu răbdare;

Merit să fiu iubire în manifestare;

Merit să fiu liniște și pace interioară;

Merit să fiu bucurie;

Pentru dimensiunea emoțională, am creat afirmații de genul:

Merit să mă simt iubit(ă);

Merit să mă simt apreciat(ă);

Merit să mă simt înțeles(înțeleasă)

Merit să mă simt văzut(ă);

Merit să mă simt auzit(ă);

Merit să mă simt împlinit(ă).

Pentru dimensiunea relațională, am creat afirmațiile de genul:

Merit să fiu conectată cu copii mei;

Merit să fiu conectată cu partenerul(a) mea;

Merit să fiu auzită în relații;

Merit să fiu înțeleasă în relații;

Meri să fiu în comuniune în relații;

Pentru dimensiunea financiar social am creat afirmații de tipul:

Merit să fiu resurse financiare infinite;

Merit să fiu bogăție fabuloasă;

Merit să fiu relaxare în manifestare;

Folosind acest gen de afirmații în funcție de nevoile fiecăruia vom începe să observăm că suntem văzuți, auziți, înțeleși.

De asemenea vom observa că ne transformăm așteptările interioare și judecățile de valoare și la adresa noastră. Adică ”judecătorul” va fi mai blând cu acele verdicte dacă meriți sau nu ceva, presiunea psihologică pe care o puneți asupra voastră va fi mai scăzută și veți avea mai multă energie pentru acțiune.

Astfel ajungeți să fiți de partea voastră, să ieșiți din comparații și să creați viața așa cum vreți voi cu libera alegere liberă.

Începeți să deveniți conștienți de ce vreți ceva sau altceva, și deveniți conștienți despre:

Dacă chiar vreți ceva sau altceva.

De asemenea vă ajută mult întrebarea: Vreau eu cu ADEVĂRAT asta…?

După cum observați folosesc 3 modalități de afirmații.

Explicarea lor este următoarea:

Eu sunt – pentru a-ți duce atenția spre a găsi programele de lucru;

Merit să fiu ne ajuta să acceptam că putem să ne manifestăm altfel;

Merit să mă simt – începi să dezvolți la nivel emoțional ceea ce ai vrut.

Când ajungi să te simți într-un anumit fel vei manifesta acea atitudine

Al treilea pas este scoaterea la suprafață a amintirilor dureroase care au dus la convingerile cum că nu meritați. Această descoperirea o puteți face individual sau cu ajutorul unui specialist.

Individual însă dacă suficienți de lucrați mental și emoțional, prin rostirea afirmațiile în prezent și total conștient vor apărea ca într-un film acele amintiri, iar din poziția de observator le accesăm, integrăm și transformăm.

Auto-observarea este cea care ne ajută să ne capacităm voința și motivația de a ne transforma interior, ne ajută să schimbăm anumite convingeri sau credințe limitative care ne țin prea mult timp în durere și suferință.

Făcând  conștient aceste schimbări, vă veți aparține vieții voastre și veți putea trăi starea de tihnă.

Cu drag din cunoaștere și iubire pentru cunoaștere și iubire

 

No comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

error: Acest continut este protejat prin drepturi de autor.