Hranește-ti creierul
Posted on 25/02/2021

Creierul tău conține aproximativ 100 de miliarde de neuroni plus un alt trilion de celule suport. Majoritatea neuronilor lucrează de la 5 până la 50 de ori pe secundă, chiar și în timpul somnului. Prin urmare, chiar dacă creierul tău cântărește doar 1300 de grame, adică aproximativ 2-3 % din greutatea totală a corpului, are nevoie de 25% din cantitatea de glucoză din sânge. Este de așteptat că îi este foame!

Și mai are nevoie și de alti nutrienți pe lângă glucoză. De exemplu, aproximativ 60% din greutatea lui uscată constă în grăsimi sănăatoase sau consideră neurotransmițătorii ca fiind cei care transportă informația de la un neuron la altul. Corpul tău construiește aceste molecule complexe din particule mici asistate de alte biochimice. De exemplu, serotonina – care îți susține starea de spirit, digestia și somnul – este construită din triptofan cu ajutorul fierului și vitaminei B6.

Carențele semnificative în oricare dintre zecile de substanțe nutritive de care are nevoie creierul tău îți vor afecta corpul și mintea.

De exemplu :

Carențe                                                                                     Efecte

Vitamina B12, B6                                                                        Stare depresivă

(Skarupski, et al. 2010)

Vitamina D                                                                                 Sistem imunitar slăbit, demență, stare depresivă

(Nimitphong and Holick 2011)

DHA                                                                                            Stare depresivă

(Rondanelli et al. 2010)

Pe de altă parte, încărcându-ți dulapul neuronal cu provizii bune vei avea parte de mai multă energie, putere și stare de bine.

Cum?

La fiecare masă, în special la micul dejun, să iei în considerare 85-115 g de proteine – aproximativ de mărimea unui pachet de cărți de joc – proteină de oricare sursă. Acest lucru îți oferă amino-acizii vitali, plus că ajută la reglarea zahărului din sânge și a insulinei.

Că tot este vorba despre zaharul din sânge, consumul unei cantități mari de dulciuri și de carbohidrați din făina albă crește nivelul insulinei din sânge….care apoi se prăbușește conducând către stare scăzută/capricioasă/încețoșată a hipoglicimei. Nivelul ridicat al insulinei existent în mod constant te așează pe o pantă alunecoasă a diabetului de tip 2. Astfel că mai bine păstrează consumul acestor alimente la minim, vizând doar maxim 25g pe zi de zahăr rafinat și evitând făina rafinată (albă) cât mai mult posibil.

Mănâncă multe fructe și legume închise la culoare, cum sunt fructele de pădure, kale, morcovi, broccoli și sfecla. Aceste alimente conțin importanți nutrienți ce oferă sprijin memoriei (Krikorian, et al. 2010), oferă protecție creierului în fața procesului de oxidare (Guerrero Beltran, et al. 2010) și pot reduce riscul de demență (Gu, et al. 2010).

Consumă suplimente din categoria multivitaminelor sau mineralelor cu spectru larg, potență ridicată. Ar fi grozav daca poți să iei toți nutrienții benefici unei sănătăți optime din trei mese pe zi, doar că majoritatea oamenilor nu au timp să își achiziționeze sau să își prepare legume proaspete și alte alimente complexe. Plus că avem nevoie de acești nutrienți pentru a ajuta în metabolizarea sutelor de molecule la care suntem expuși zilnic. În completarea unei hrăniri cât mai sănătoase cu putință, este simplu să dai pe gât câteva suplimente tip capsule, care îți ia mai puțin timp decât cel alocat spălatului pe dinți. Pentru a identifica suplimente de bună calitate  – a căror doză zilnică probabil că implica 2-3 capsule pe zi – caută-le pe acelea care oferă o eficiență de 5 până la 10 ori din valoarea zilnică a vitaminei B și  100% din mineralele zilnice.

De asemenea, folosește 2-3 capsule pe zi de ulei de pește de bună calitate, sufieciente să obții cel puțin 500 mg din DHA (acidul decosahexaenoic) și EPA (acidul eicosapentaenoic). Dacă nu dorești ulei de pește, o alternativă este o combinație între ulei de in și DHA (acidul decosahexaenoic) din alge, doar că uleiul de pește este mult mai eficient în a obține uleiuri de tip Omega 3 în corpul și creierul tău.

Între timp, pe măsură ce adopți aceste obiceiuri, bucură-te știind că dacă îți hrănești creierul, de fapt îți hrănești viața.                             (Sursa – PH.D. Rick Hanson – Just One Thing (Va urma))

 

4 Comments
  1. Sunt o mare admiratoare a dumeavoastra, citesc cu interes tot ce publicati si chiar aplic unele lucruri.
    Va multumesc cu recunostinta pentru tot ce faceti pentru noi toti si va doresc mult succes!
    Mi ar place sa va cunosc personal si sa fac terapie cu dumneavoastra.

Your email address will not be published. Required fields are marked *