Exerciţii pentru îmbunătăţirea vederii
Posted on 11/06/2012

Ochiul este cel mai complex şi mai sensibil organ de simţ. De multe ori la efort, supărări, căzături, accidente urmate de lovituri la cap, se constată că ochiul este afectat; se observă hematoame în jurul ochilor, pleoapelor umflate şi învineţite, iar uneori se produc chiar hemoragii şi hematoame la nivelul retinei. În acest articol veţi găsi câteva exerciţii pentru îmbunătăţirea vederii care sunt la îndemâna tuturor.

Există, desigur, numeroase medicamente şi metode terapeutice. În continuare sunt prezentate însă câteva metode simple, dar foarte eficiente, pentru îmbunătăţirea vederii în cazul hematoamelor sau altor probleme de acest gen care afectează retina şi, implicit vederea.

Resorbţia hematomului de pe retină prin înfometare (post total)

Înainte de a începe acest regim de înfometare este necesar să se cureţe organismul printr-o clisma uşor acidă (în apa din vasul de clismă se adaugă şi 150 ml oţet de mere).

Regimul de înfometare propriu-zis trebuie să dureze 1-3 zile pe săptămână. În aceste zile nu se mănâncă absolut nimic, ci se va bea numai apă. După câteva săptămâni se constată o ameliorare (pata care reduce câmpul vizual se micşorează, de regulă).

Dacă la început acest regim se ţinea trei zile pe săptămână, după câteva săptămâni va fi suficient să ramână o singură zi de post total pe saptămână.

Dispariţia punctelor negre mobile (ca un roi de musculiţe) din câmpul vizual

Hemoragiile şi hematoamele la nivelul retinei sunt foarte periculoase. La fel de supărătoare (şi cu un grad de pericol abil) sunt şi acele puncte mici întunecate, foarte mobile, care se deplasează mereu în sus şi în jos, ca un roi supărător de musculiţe, prin faţa ochilor şi deranjează.

Conform legii lui Verigo, un organism care are prea puţin bioxid de carbon (CO2) are de suferit ca şi atunci când îi lipseşte oxigenul. În absenţa CO2, hemoglobina formează cu oxigenul un compus şi nu mai cedează organismului oxigenul pe care îl transportă.

 Pentru a remedia acest neajuns, se recomandă urmatoarele exerciţii

1. Stând în faţa ferestrei deschise, la aer, se inspiră adânc, se închid ochii şi se menţine aerul în plămâni. Se mişcă apoi capul înainte şi înapoi, cât se poate răbda fără o nouă respiraţie. Se expiră şi se inspiră profund, de câteva ori la rând. Mişcările capului trebuie să fie foarte line, pentru a nu dăuna vertebrelor cervicale.

Acest exerciţiu se repetă de trei ori la rând (cu acele pauze de două-trei respiraţii între ele).

2. Se inspira profund şi, menţinând aerul în plămâni fără a expira, se apleacă capul spre umărul stâng, apoi spre cel drept, de atâtea ori cât se poate menţine aerul fără a-l expira. Apoi se respiră normal de câteva ori. Exerciţiul se repetă de trei ori la rând, de asemenea cu pauze de respiraţie (ca la exerciţiul nr. 1).

 3. Se inspiră profund, apoi, reţinând aerul în plămâni, se roteşte capul, de câte ori se poate, alternativ, spre dreapta şi spre stânga. Şi acest exerciţiu se execută zilnic de trei ori. Se obţine astfel un complex de 3 x 3 exerciţii, care se va efectua de cinci-şase ori pe zi. Pe lângă îmbunătăţirea vederii, se observă efecte benefice şi asupra altor părţi ale corpului. Vertebrele gâtului devin mai mobile, pielea gâtului – mai elastică şi cu riduri mai puţine, vocea – mai clară şi mai puternică. Şi, ca o consecinţă a participării muşchilor abdominali la respiraţie, exerciţiile au un efect benefic şi la acest nilvel: stratul de grasime de pe abdomen începe să se topească rapid.

1 Comment
  1. Alexuta Apetrea says:

    Este un exercitiu exceptional!
    Prin modul de executare, vechea retea neuronala nu este surprinsa cu manifestari necunoscute si astfel cooperaza, dar, se mai produce si altceva decat vindecarea corpului fizic.
    Prin urmare, la sfarsitul exercitiului constat ca toata energia este ridicata in cap (ca in C&E) si, este un prilej fantastic sa lucrez la noua retea neuronala.
    Multumesc pentru toate aceste minunate informatii pe care le citesc cu nesat si revin, mereu, ca la un izvor.
    Cu multa iubire,
    Alexuta

Your email address will not be published. Required fields are marked *