Dobândind Creierul lui Buddha – PH.D. Rick Hanson
Posted on 15/01/2021

 “ Câteva informații utile necesare pentru a avea eficiență în practica exercițiilor pe care le veți face.

  • Fiecare exercițiu postat este un capitol care începe prin a raspunde la De Ce să faci acest exercițiu și apoi spun cum să faci practica. Lungimea capitolelor depinde de fiecare subiect în parte.
  • Am subliniat lucrurile care se întamplă în tine – ca de exemplu să fii recunoscator – mai degrabă decât să fii atent la ce este între tine și altii. Între timp poți aplica exercițiile din această carte în una sau mai multe relații pe care le ai sau poți să le faci cu un prieten – ca de exemplu un prieten sau amic – sau să le practici într-un grup (gen familia, colegii de serviciu).
  • Marea majoritate a exercițiilor de aici implică a lua atitudine în mintea ta – și bineînțeles este de asemenea important să iei atitudine în corpul tău și în mediul din jurul tau.
  • Sunt trei etape fundamentale în evolutia psihologică și spirituală :

         – să Fii cu subiecte diferite (ca de exemplu vechi răni sau furie);

        – să le eliberezi;

          –  să le înlocuiești cu ceva benefic ție.

Pe scurt, să lasi să se întample, să dai drumul și să primești în tine. Vei descoperi exercițiile cu toate aceste etape, deși m-am concentrat mai mult pe ultima etapă pentru că este adesea cea mai rapidă și directă cale de a reduce stresul și nefericirea și pentru că releva trăsături pozitive din interiorul tău.

  • În timp ce consider că practica și credința ca ceva transcendental, este implicat atât cu mintea cât și cu materia, am rămas aici în cadrul știintei occidentale.

Pe măsura ce te angajezi în practicarea acestor exerciții, distreaza-te cu ele. Nu le lua (și nici pe tine) prea în serios. Simte-te liber să fii creativ și să le adaptezi propriilor nevoi. De exemplu, etapa Cum de obicei conține multiple sugestii și nu ești nevoit să le faci pe toate; doar alege-le pe acelea care rezonează cel mai mult cu tine și nevoile tale.

Pe tot parcursul, fii foarte atent cu tine. Posibil ca la un moment dat un exercitiu sa fie prea greu de sustinut si menținut sau va scoate la iveală situații dureroase. Atunci opreste-te – pentru o perioadă sau chiar definitiv. Exploatează resursele exercițiilor; de exemplu, aprofundarea calității de a-ți pasa de ceilalți te va ajuta să te ierți pe tine însuți. Amintește-ți că exercițiul nu înlocuieste o îngrijire profesională a stării tale de sănătate psihică sau fizică.

Continua

Majoritatea recunosc că este necesar un efort cu timpul pentru a deveni mai capabil când conduc un camion, când conduc un department sau când joacă tenis. Altfel este normal să gândești că a deveni mai capabil în a folosi propria minte ar trebui să vină natural, fără vreun efort sau etapă de învațare.

Dar din cauza ca mintea este adâncită în biologic, în tărâmul psihic, se aplică aceleași condiții : cu cât te implici mai mult, cu atât mai mult vei avea de câștigat. Pentru a culege roadele exerciților, este necesar să le practici și să continui să faci asta.

Din nou, este ca oricare alt exercitiu : daca îl faci doar ocazional, vei avea parte doar de o mică îmbunătățire; pe de alta parte, dacă îl practici zilnic, te vei bucura de o îmbunătățire vizibilă și consistentă. Am auzit oameni spunând că a face exerciții cu mintea este ca și cum ai face activitate fizică, dar în realitate este intotdeauna o chestiune de hotărâre și determinare – și uneori poate fi provocator și inconfortabil. Practica este onorabilă. Te vei bucura de beneficiile ei.

Asa că onorează-te pe tine însuți practicând aceste exerciții. În timp ce este de baza și obisnuit, este în același timp inspirațional și profund. În timp ce practici, te hrănești, te unești cu descoperirea celor mai frumoase lucruri despre tine. Alegi drumul principal, nu ruta ocolitoare. Te desenezi cu sinceritate, determinare și voință. Îmblânzești și purifici mintea nedisciplinată – și în jungla care este creierul, cu al său reptilian și straturi primitive. Oferi cadouri frumoase viitorului TU  – singurul din lume asupra căruia deții puterea cea mai mare și față de care ai cea mai mare îndatorire. Și fructele practicii tale vor străluci în jurul tau, bucurându-se și cei din jurul tău atât de cunoscut, cât și de necunoscut. Să ai încredere în practicarea acestor exerciții și în cât de departe te poate duce practica aleasa de tine”. ( PH.D. Rick Hanson – partea a II a)

No comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *