Cât de prezent ești în viața ta?
Posted on 27/01/2023

Câtă putere și control ai asupra rezultatelor vieții tale?

Ia-ți ceva timp să te gândești la viața ta și la cât de mult le dai voie altora să o controleze.

Apoi dă-ți un scor de cât de mult îți controlează alții viața, iar după această analiză, fă-ți o evaluare în procente pe o scală de la 0-100%.

Cât ați dat poate 50%, sau 75% sau chiar 100%?

Când îți examinezi cu adevărat viața, s-ar putea să fii surprins de cât de mult ai renunțat la tine pentru alții.

Autor articol: Psiholog Clinician Niculina Gheorghiță

Pentru a fi cu adevărat prezent în viața ta, e necesar să te angajezi să îți asumi 100% responsabilitate pentru ea. Aceasta include responsabilitatea pentru modul în care gândești, simți și acționezi.

Iată 5 recomandări pentru a te ajuta să începeți să-ți asumați responsabilitatea pentru viața și acțiunile tale:

1.Identifică-ți zonele din viața ta unde nu ai controlatPentru a-ți asuma responsabilitatea pentru viața ta, trebuie să identifici anumite zone în care ai dat controlul altora din exterior. Faci asta prin credințe și convingeri preluate de la alții și însușite în perceperea vieții.

2.Găsește aspecte majore din viața la care ai renunțat, precum și la lucrurile de zi cu zi mai mici. Notează-le.

3.Evită să mai da vina pe exterior. Vina este gând negativ automat care te face neputincios să-ți schimbi soarta în viață. Dacă în mod obișnuit vă gândiți la lucruri de genul: „E vina ta că eu …” este timpul să elimini aceste gânduri. În loc să dai vina, întreabă-te care este rolul tău într-o situație și ce poți face pentru a-l îmbunătăți.

Când dai vina pe alții tu de fapt nu ești prezent în viața ta, ești deconectat de la tine și dai altora puterea asupra ta, astfel întreții starea de victimă și te menții pe un flux de conștiință al neputinței.

4. Găsește-ți propria fericire. Nu te mai aștepta ca altcineva – sau altceva – să te facă fericit. Fericirea adevărată nu vine de la un soț, un copil, un salariu mare sau o mașină nouă. Vine din interior prin stările pe care le trăiești când faci sau utilizezi ceva. Pune-te în fruntea propriei tale fericiri.
5. Făți o listă de acțiuni. Notează acțiuni specifice pe care le poți implementa pentru a-ți asuma responsabilitatea pentru viața ta.

Vă ofer aici câteva exemple care vă ajută atât la disciplinarea minții, la conectarea cu ființa voastră, cât și la starea de bine și sănătate a minții și corpului:

  • să bei un pahar de apă la fiecare oră;
  • să faci gimnastică zilnic 15 min;
  • să citești dintr-o carte zilnic 20-30 pagini;
  • să urmărești un documentar zilnic cu și despre pasiunile și hobyuri-le tale;
  • să faci o plimbare de 20 minute zilnic;
  • să vorbești cu cineva drag 10-15 minute, în termeni de cum te simți azi…, ce ai simțit.., ce ai mai descoperit…;

6.Începe de azi. De ce să aștepți? Poți începe să-ți asumi responsabilitatea ACUM. Uită-te la lista ta de acțiuni și începe să le introduci în rutina ta zilnică, fără să negociezi cu tine prin amânări de genul: le fac mai încolo, mâine, etc. Când îți vei asuma responsabilitate pentru viața ta peste 81% îți vei putea crea o viață cu sens, mai semnificativă, mai intenționată și mai plină de satisfacții.

Și, în cele din urmă, te vei simți mai fericit, mai valoros și mai puternic. De fapt te vei simți prezent în viața ta.

Această stare de prezență îți va aduce satisfacția unei vieți trăită ușor, frumos și bine.

Cu drag din cunoaștere și iubire pentru cunoaștere și prezență.

3 Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

error: Acest continut este protejat prin drepturi de autor.