Alimentaţia, Psihologia şi Sănătatea
Posted on 21/02/2012

Cancerul și ceaiul verde
Este o băutură tradiţională în China, ţara care numără o mulţime de persoane trecute de 100 de ani. Cercetatorii de la “Medical College of Ohio” au descoperit, în 1997, că pe lângă antioxidanţii pe care-i conţine, ceaiul verde inhibă formarea şi dezvoltarea celulelor canceroase.

Vitalitatea şi algele tinereţii veşnice
Spirulina constituie, realmente, o sursă unică de oligoelemente şi de acizi graşi esenţiali, ale căror proprietăţi în prevenirea îmbătrânirii nu mai trebuie demonstrate… Rezultatul: o cură cu spirulină (capsule) aduce un surplus de tonus şi de vitalitate.

Cancerul mamar şi … aspirina
Aspirina nu mai este doar o armă împotriva febrei şi a durerilor de cap. Conform studiilor efectuate de dr. Mary Beth Terry de la Universitatea Columbia din New York, folosirea regulată a acestui medicament în doze minime (există în farmacii aspirina ASPENTER de 75 mg) scade simţitor pericolul îmbolnăvirii de cancer mamar.

Tinereţea, mierea şi polenul
Un studiu recent efectuat într-un spital din New York a demonstrat că ele acţionează pozitiv asupra colesterolului şi a trigliceridelor. Este de reţinut faptul că speranţa de viată la apicultori este superioară celei a populaţiei în general.
Zahărul puţin vă menţine tineri: Hormon-cheie al metabolismului – adică al utilizării energiei alimentare -, insulina accelerează procesul de îmbătrânire, atunci când este produsă în cantitate prea mare.

Afectiunile cardiace şi apa
Cercetatorii americani au demonstrat că peste 5 pahare cu apă baute zi de zi reduc cu 60% riscul afecţiunilor cardiace.

Capacitatea cerebrală şi siesta zilnică
O echipă de cercetători de la Universitatea din Boston a demonstrat că o siestă făcută la mijlocul zilei poate face să dispară semnele de oboseală a creierului şi să sporească performanţele de memorie. Ei au constatat, de asemenea, o dezvoltare cu 20% a capacităţii de învăţare la persoanele care pot să doarmă în orele de prânz…

Crizele cardiace şi confortul termic
Conform unui studiu realizat la Universitatea din Lille, scăderea bruscă de temperatură sporeşte cu aproape 13% riscul unei crize cardiace.

Împrospătarea organismului şi plimbările cu tălpile goale
Mergeţi cu picioarele goale prin iarba udată de rouă (atenţie la viespi !). Kneipp (pastor din secolul 19), precursor al terapiilor alternative, o făcea în fiecare dimineaţă, pentru îmbunătăţirea funcţiilor organismului.

Oboseala şi homeopatia
Studiile tind să demonstreze tot mai mult că homeopatia face să dispară numeroase simptome, mai ales cele ale fibromyalgiei, adică oboseala cronică, de care suferă 1-2% din totalul populaţiei de pe glob.

Durata vieţii şi vinul
Pentru dr. Leonard Guarant de la Institutul de tehnologie din Massachusetts, consumul zilnic de vin (maximum 3 pahare) prelungeşte speranţa de viaţă cu aproape 30%.

Patologia umană şi consumul limitat de carne
De aproape 50 de ani, studiile epidemiologice atrag atentia oamenilor de ştiinţă asupra anumitor patologii cronice asociate consumului de carne. La modul ideal, un adult n-ar trebui să ingereze mai mult de 120 g de carne de vită pe săptămână.

Longevitatea şi oţetul de mere
 Utilizarea ca remediu a oţetului de mere a fost popularizată de un medic american din Vermont, dr. Jarvis. Acesta a constatat longevitatea excepţională a persoanelor care-l consumau şi a început să îl prescrie pacienţilor săi (în doze moderate) datorită virtuţilor sale drenante.

Riscul mortalitaţii şi ciocolata
Prestigiosul “British Medical Journal” a publicat recent un studiu efectuat pe 8000 de subiecţi, demonstrând că la cei care consumau o cantitate modestă de ciocolată (între 1-3 tablete pe lună), riscul mortalităţii era mai scăzut cu 36% decât la cei care nu consumau ciocolată deloc.

Tensiunea arterială şi usturoiul
După ce-au descoperit un număr foarte mare de centenari în comitatul Jinshan, specializat în cultura usturoiului, cercetătorii chinezi au ajuns la concluzia că acesta prelungeşte viaţa. Usturoiul are capacitatea de a reduce tensiunea arterială.

Colesterolul şi consumul de nuci, tofu şi fasole
Cercetătorii din Toronto au descoperit faptul că la persoanele care au introdus – timp de o lună – în alimentaţia lor obişnuită, nuci, tofu şi fasole, nivelul colesterolului a scăzut cu 30%.

Obezitatea şi micul dejun
Nu săriţi peste micul dejun! La persoanele care obişnuiesc să mănânce dimineaţa, cazurile de obezitate sunt cu 44% mai puţine decât la cele care nu fac acest lucru.

Atacul de cord, merele şi bananele
O banană consumată pe zi aduce 400 mg de potasiu, care permite reducerea cu aproape 40% a riscului unui atac cardiac! La persoanele care consumă cel puţin un măr pe zi, riscurile unor boli cardiace sunt cu 30% mai mici decât la persoanele care rezistă acestei tentaţii.

Sistemul imunitar şi salata
Foile de salată verde conţin luteină, o substanţă din familia carotenoidelor, nişte antioxidanţi puternici. Luteina pare – astfel – să joace un rol benefic pentru sănătatea inimii şi pentru sistemul imunitar.

Tinereţe fără bătrâneţe şi fructe roşii
Luaţi doi pumni de fructe rosii (cirese, căpşuni, zmeură, coacăze etc.) şi stropiţi-le cu lapte acru. Îndulciţi desertul – după gust – cu miere şi veţi obţine un adevarat regal de flavonoide, substanţe care combat oxidarea, cea care ne îmbătrâneşte celulele.

Longevitatea şi lacrimile
Să nu vă fie ruşine să plângeţi! Lacrimile permit evacuarea unui exces de tensiuni dăunătoare sănătaţii. Unii afirmă chiar că longevitatea femeilor s-ar datora capacităţii lor de a elimina toxinele plângând…

Energiile şi plantele
Vorbiţi cu florile, cu copacii! Conform învăţăturii taoiste, copacii au efecte benefice asupra longevităţii: transformă energiile negative în energii pozitive. Strângând în braţe un copac, vă reîncărcaţi cu energie vitală.

Sănătatea şi mediul natural
Ieşiti din cochilie! Activităţile sociale şi relaţionale îmbunătăţesc speranţa de viaţă: persoanele mai active social fumează mai puţin, mănâncă mai sănătos, fac regulat exerciţii fizice şi ştiu să vorbească despre problemele lor. Persoanele care locuiesc în zona rurală au o speranţă de viaţă superioară celei a orăşenilor. Un studiu al Centrului medical din Tokio a demonstrat că populaţia urbană care traieşte în apropierea spaţiilor verzi îmbătrâneşte mai greu.

Imunitatea şi optimismul
Priviţi partea bună a lucrurilor! Optimiştii trăiesc mai mult decât pesimiştii şi prezintă mai puţine riscuri de deces prematur. Fericirea şi optimismul par, de asemenea, să sporească numărul celulelor noastre imunitare, armele cele mai eficiente ale organismului împotriva bolilor.

Antrenarea inimii şi frica
Nu refuzaţi momentele de frică! Cercetătorii israelieni afirmă că tot ceea ce este susceptibil a ne face inima să bată mai tare, deci să-i relanseze din când în când activitatea, este în favoarea longevităţii.

Maladiile cardiace şi poezia
Recitaţi poezii! Cercetătorii elveţieni au demonstrat că persoanele care recită poezii, câte o jumătate de oră în fiecare zi, îşi reduc considerabil nivelul de stres şi deci şi riscurile unor maladii cardiace.

Bolile de inima la femei şi şcoala
Studiaţi! Cercetătorii californieni au descoperit faptul ca femeile care au luat un bacalaureat sau o diplomă de studii superioare sunt mai puţin predispuse la bolile de inimă decât tovărăşele lor mai puţin instruite.

Stresul şi jurnalul
Aşterneţi-vă sentimentele pe hârtie! Dr. Pamela Peeke de la Universitatea din Baltimore vă informează: “Trei minute pentru a exprima câteva gânduri într-un jurnal sau câteva cuvinte adresate în scris unui prieten sunt suficiente pentru a calma stările de stres”. Dovada? După 4 luni de incitare la scris, 47% din pacienţii astmatici aflaţi în tratamentul ei au manifestat o ameliorare a simptomelor .

Sistemul imunitar şi filmele
Mergeţi la cinema! Vizionarea unui film sau a unui spectacol de teatru sau prezenţa în sala de concerte ne ajută să trăim mai mult – acestea sunt concluziile unui studiu suedez realizat pe 12.000 de persoane. 36% dintre pasionaţii de manifestări culturale au atins, efectiv, suta de ani, fiind încă în putere, pentru că aceste distracţii stimulează funcţionarea sistemului imunitar!

Tulburările de comportament şi visele
Visaţi! Conform neurologilor, visele servesc la stabilirea unor legături între amintirile înmagazinate de creier pe parcursul zilei şi amintirile mai vechi. Pentru psihanalişti, visele permit exprimarea unor aspecte neglijate ale personalităţii noastre. În ambele cazuri, visarea este o cale de a fi în armonie cu noi înşine, deci de a evita irascibilitatea şi tulburările de comportament care pândesc persoanele private de somn.

Riscurile de îmbolnăvire şi … relaţiile cu mama
Un studiu al Şcolii medicale de la Harvard a demonstrat că persoanele aflate în relaţii “reci” cu mamele lor sunt expuse unor riscuri mult mai mari (cu 91%) de a contacta o boală gravă, în perioada vieţii adulte.